zaterdag 2 april 2011

De eerste keer met fondant...

De eerste keer dat ik met fondant werkte heb ik deze piraat gemaakt.
Hij is erg makkelijk te maken met gekleurd fondant.
En de stoppelbaard heb ik er met kleurstof op getekend.



Dit biggetje is eigenlijk een mini-cupcakeje dat ik over had toen ik de hondjes ging maken. (verderop in dit bericht).
Ik heb een kleine licht roze marshmellow gebruikt om het neusje te maken.




Aan deze twee vlinders heb ik ongeveer 2 dagen gewerkt.
Want doordat ik fondant met thylose gebruikte moesten ze eerst nog uitharden voor ik ze kon gebruiken.


De hondjes heb ik gemaakt van twee gestapelde cupcakes, marshmellows, aardbeienveters en chocolade glazuur.
Ik wilde ze maken naar het recept uit het boek; Hello, Cupcake van Karen Tack.
Maar dat was nogal lastig, dus heb ik het recept maar weg gelegd en zelf wat bedacht.
Het was een heel karwei om alles netjes op het cupcakeje te spuiten, maar uiteindelijk zijn ze toch erg mooi geworden.


Nog een foto van alle cupcakejes die ik die dag gemaakt heb;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten