zaterdag 2 april 2011

Voor de verjaardagen

Voor de verjaardag van mijn vader en Beppe heb ik al deze cupcakejes gemaakt als traktatie.
de basis van deze cupcakejes heb ik van http://www.cupcakesenmuffins.nl/ en daarna heb ik ze zelf aangepast.


De aardbeienkwark-cups waren erg goed gelukt,
en stonden ook heel vrolijk dankzij de aarbeienvlaaivulling en het snoepje erop.



Als variatie op de normale arretjescake heb ik deze cakejes gemaakt.
Ik vond ze er niet zo feestelijk uit zien, dus heb ik er een ring botercreme op gespoten.
En er een chocolaatje op geplakt.



De chocolade-pepermunt-cups waren heel erg lekker.
Maar ook lastig te maken omdat het een Amerikaans recept was.
Daardoor rekenden ze in cups en niet in grammen en liters.
Het omrekenen ging ook erg lastig en waarschijnlijk heb ik hier en daar ook fouten gemaakt.
Want uiteindelijk had ik veel te veel beslag.
Maar toch waren ze erg goed geluk en zijn ze heel mooi bol gebakken.



Deze gekleurde vanille-cupcakes maken de traktatie helemaal af doordat ze zo vrolijk zijn.
Ik heb verschillende kleuren boter creme gebruikt en het er mooi rond op gespoten.
Door de kleurrijke balletjes erop werden ze nog feestelijker :)

1 opmerking:

  1. Hallo Amber,

    Jouw cupcakes zien er super mooi uit!

    Als je wilt, kun je ze bij het betreffende recept uploaden als lezersfoto!


    Lieve groetjes

    Marie-Louise aka Miss Baksel
    http://www.cupcakesenmuffins.nl

    PS:

    PS:
    Het werken met cups eenheden is echt een eitje, kijk maar even op onze Technieken pagina daar staat onder de rubriek;

    Meten = Weten: Cup Hoeveelheden
    http://www.cupcakesenmuffins.nl/techniek/cup-hoeveelheden/

    Als je je aan deze volume eenheden houdt, zit je altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen